Friday 4 December 2009

hitam itu menawan...




Dulu masa aku kecik-kecik..selalu aku dengar iklan rokok jenama Perilly's..dengan 'tagline' dia Hitam Itu menawan...

Betul ke hitam itu menawan?...
kalau dalam masyarakat Melayu, mereka yang berkulit gelap dipanggil hitam manis...

tapi dalam situasi sekarang ni, betul ke hitam itu menawan?...

ya..mungkin betul kerana ramai perempuan-perempuan Melayu tertarik dengan Awang hitam..Aku tak pernah nak kisah kalau yang dikepit oleh Awang hitam a.k.a niggers tu kaum india kerana mereka memang sepadan..tapi aku cukup menyampah + benci + rasa nak tembak je tengok bila yang dikepitnya PEREMPUAN MELAYU atau dalam kata lainnya ORANG ISLAM...bukan cemburu kerana mat niggers tu pandai 'mengayat' perempuan Melayu tu, tapi rasa menyampah bila budaya niggers dibawa masuk ke negara ni seolah-olah diaorang berada di negara Afrika..berpeluk, mabuk, ketawa sekuat hati, bau busuk!!!


Kalaulah aku ada kuasa 'fire' macam Ultraman tu, dah lama jadi hitam Perempuan tu aku 'fire' kan...barulah sama padan, sama hitam..bagai arang dibelah dua..


Pelik la...kenapa ramai sangat mat niggers tu kat Malaysia ni..bukan sahaja di Tanah besar, tapi di Pulau Borneo ni pun ada..penting sangat ke diaorang tu pada ekonomi negara kalau setakat pertukaran matawang negara diaorang dengan negara kita?..meningkat sangat ke pendapatan negara?...kalau indon, masuk negara kita untuk bekerja, buat bangunan, tapi niggers ni...tak pernah pulak aku nampak diaorang buat bangunan..pergi runtuhkan bangunan adala...


P/s: Teringat masa naik komuter dulu..diaorang boleh berbual dengan member diaorang yang duduk di gerabak lain..bayangkanlah macam mana kuatnya suara diaorang berbual dalam bahasa yang langsung aku tak faham dan bergelak ketawa dari gerabak ke gerabak..dan bayangkanlah..aku yang kerdil ni berada di tengah-tengah orang minyak tu..arrgghh!!!!!! kenapa korang tak macam Bilal bin Rabah!!!! Suara kuat kalau digunakan untuk azan memang bagus...bukan untuk mengganggu manusia lain!!!

2 comments:

Ameen Homestay said...

wah marah benar nampaknya.
yup kadang pelik gak, ramai benar men in blek. Bikin haru. Bukan dia peduli pun budaya org. Yg pompuan pun sama sengal. Kena perah madu then kena tinggal baru nak melalak !

abglong said...

ala biasanya perempuan mcm tu dah takde madu pun..perempuan yang waras takkan pilih mat niggers tu...dorang mat2 niggers ni banyak belajar kata area cyberjaya tu..tengok pada dress up semua berjenama dari kasut, baju, jam..bukan jenama cikai..semua branded..agaknya duit dorang besar bila ditukar dengan duit kita..