Thursday 7 October 2010

*&^%^$%$#$&^&!!!!!!!


Ujian atau Bala?...
Iman aku makin tergugat…
Aku yang lemah atau ujian terlalu hebat?..
Tak..ujian tak seberapa hebat seperti Nabi Ayub..
Dan tidak juga sehebat Nabi Muhammad S.A.W
Tapi mereka mempunyai iman yang tinggi..berbanding aku..
Senipis kulit bawang..sekali teruji…terus terkoyak..
Apa yang patut aku buat?..berdoa?..bersabar?...
Ye..aku dah bersabar..dan sabar aku dah habis…
Berdoa?.. memang aku sedang berdoa.. sehingga kini...
Setiap yang berlaku pasti ada hikmah?... cakap memang senang..
Rezeki kena tarik sebab tak berkat?...mungkin..sampai papa kedana baru berkat?..
Apa lagi?...
Esok?..lusa?..sampai bila aku mampu tanggung dugaan ni?..hanya ALLAH yang tahu..
Ye betul..hanya Allah yang tahu semuanya..
Aku?...meneruskan hidup selagi Allah mengizinkan..
Dan yang pasti…aku telah mengalah…

dan tindakan aku?..mendiamkan diri..tidak berbuat apa-apa..

menanti hari esok jika ada lagi...

No comments: